در این مقاله باز هم قرار است درباره سگ های خانگی با هم صحبت کنیم و این بار در خصوص غذاهای ممنوعه برای سگ ها. این مقاله از مهمترین چیزهایی که صاحب سگ باید بداند تشکیل شده و دانستن همین مطالب کوتاه و ساده تا حد زیادی سلامت سگ شما را حفظ میکند.

سگ پامرانین

مرغ ، ماهی و گوشت خام + تخم مرغ نپخته

فراموش نکنید که شما با دادن مرغ ماهی و گوشت خام به سگ خود ، میتوانید سلامتی او را بخطر بیندازید . چرا که باکتری سالمونلا یکی از خطرناکترین باکتری هایی است که با پختن مواد غذایی از بین میرود تخم مرغ خام نیز ممکن است حاوی باکتری سالمونلا باشد هم چنین دادن تخم مرغ خام به سگ ها باعث کمبود ویتامین B خواهد شد.

پوست مرغ که روی گوشت آن قرار دارد اگر به صورت پخته باشد ممکن است مشکلی برای سگ تان ایجاد نکند ، اما دادن اسکلت و پای مرغ به سگ ها کار بسیار خطرناکی است . چون این استخوان ها ممکن است دهان یا گلوی سگ را زخم کند و سبب اختلال شود.

 

شکلات

تئوبرومین ماده ای شیمیایی است که از خانواده کافئین است و در چایی و شکلات پیدا می شود. این ماده برای بیشتر حیوانات کشنده و خطرناک است، گربه و سگ هم جزو همین حیوانات به شمار می روند. اغلب صاحبان سگ ممکن است حتی اسم این ماده سمی را هم ندانند اما می دانند که شکلات برای حیوان آن ها مضر است.

پس شما هم اگر نمی دانید ، بدانید که باید شکلات ها را از سگ ها دور نگه دارید. بیشتر مردم فکر می کنند خطر مسمومیت با تئوبرومین خیلی کم است و یا فکر می کنند شکلات آن قدر خطرناک نیست، به خصوص برای سگ های بزرگ.

 سگ پامرانین

آجیل

اغلب مغزهای خوراکی به علت چربی بالایی که دارند برای معده سگ ها سنگین و غیر قابل هضم می باشند . به همین خاطر دامپزشک ها آجیل را از غذاهای ممنوعه سگ می دانند .

سگ ها به طور معمول با خوردن آجیل به اسهال و استفراغ دچار میشوند . تنها مغزهایی که به اندازه بقیه برای سگ ها ضرر ندارند ، بادام زمینی بی نمک و بادام هندی بی نمک می باشند . البته آن هم به مقدار بسیار کم باید به سگ داده شود . خطرناک ترین مغز برای سگ ها گردو و دانه ماکادمیا است که باید از دسترس او دور نگه داشته شود.

کافئین

پوقتی در مورد کافئین صحبت می کنیم، تئوبرومین یکی از مواد آن است. سگ خود را از تمام محصولات حاوی کافئین مثل قهوه، کاپوچینو، طعم دهنده های قهوه، دانه های قهوه شکلاتی، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه دور نگه دارید. این مواد خوراکی برای اعضای بدن و دستگاه گوارشی سگ ها مضر هستند و حتی در مواردی سبب مرگ دردناکی در اان ها خواهد شد.

 

سگها عاشق خوردن هرچیزی، حتی غذاهایی که مطمئن نیستند غذا می باشند ، هستند. اگر تمایل دارید از غذای خودتان به سگتان بدهید، باید مطمئن شوید از ترکیباتی که برای او مضر است در غذایتان استفاده نکنید.

سگ پامرانین


واردات انواع نژاد سگ شکلات ,کافئین ,ممکن ,خطرناک ,ممنوعه ,دارید ,غذاهای ممنوعه ,باکتری سالمونلا ,ممنوعه برای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ستاره دانلود | دانلود فیلم و غیره اقتصاد مقاومتی انواع کیک فروشگاه انجام پروژه های برنامه نویسی آنچه خیریه ها با آن روبرو هستند vistamag سایت شهر علم